ACTIVITAT 1
Entra a: ANDORRA AL LLARG DEL TEMPS
ACTIVITAT 2
ACTIVITAT 3
CREACIÓ D'UN TRÍPTIC INFORMATIU
Destinada a: alumnes de cicle superior. Hi ha cert grau de dificultat per la recerca d’informació, la síntesi d’aquesta i l’ús i domini de les eines virtuals (publisher i google maps)
Introducció de l’activitat: En la primera sessió treballarem el principat d’Andorra a classe oralment. De manera cooperativa, en grups de 4 o 5, posarem en comú els coneixements previs d’aquesta regió. Així entre tots podrem aportar diferents continguts o experiències que identifiquem amb Andorra. El mestre serà el moderador, i el que posarà èmfasi a les intervencions dels alumnes perquè entre tots puguem adquirir un coneixement global del tema. Posteriorment, amb un ordinador per grup, tocarà cercar informació i mirar els vídeos penjats en el bloc d’Andorra, d’aquesta manera partirem d’un aprenentatge més específic.
Descripció de la tasca: Creació d’un tríptic turístic a través del Publisher. Aquest ha d’incloure la informació irrellevant per conèixer el país i poder-s’hi orientar:
- Breu introducció i característiques del país.
- Atraccions turístiques i de lleure per dur a terme, crear el pressupost que aquestes comporten.
- Elaborar un itinerari a través d’un mapa, utilitzar les màximes facilitats que es puguin, per exemple: ús del transport públic.
Aquest fulletó hauria de servir per informar als turistes o nouvinguts que trepitgen per primer cop Andorra, partint de que no tenen cap coneixement del país. Gràcies al nostre treball podran aprofitar l’estada al principat gaudint dels màxims beneficis i facilitats possibles.
Eines utilitzades i el seu funcionament:
- Bloc d’Andorra: introduït a l’aula. El mestre és l’encarregat d’explicar el funcionament d’aquest, els recursos que ofereix i les diferents aplicacions.
- Publisher: treballat a classe d’informàtica. Els alumnes ja tenen els coneixements necessaris per poder crear el fulletó. En qualsevol cas es pot seguir les pautes d’aquest tutorial:
- Google maps
Objectius de la tasca:
- Tenir un grau de domini adequat dels softwares i editors per tal de poder realitzar el fulletó informatiu.
- Capacitat de saber buscar la informació, extreure-la de diferents fonts i poder sintetitzar-la i creació d’un eslògan persuasiu.
- Situar-se correctament en un mapa, orientar-se en l’espai i poder elaborar una ruta o itinerari.
- Potenciar la creativitat dels alumnes a través d’idees originals i diferents. Trobar diferents recursos per cridar l’atenció del lector.
- Fomentar el diàleg i les habilitats comunicatives del grup per tal de cooperar i posar-se d’acord al realitzar una tasca comuna.
- Tenir coneixement d’un indret, dels elements que el componen i a través de l’observació conèixer i apreciar les diferents meravelles de la regió.
El tríptic ha d’incloure:
- Portada amb l’eslògan.
- Els elements més essencials, famosos i turístics de la regió.
- També ha d’haver-hi un mapa que ens situï en les diferents poblacions, pistes d’esquí, parcs naturals... Si és necessari es pot afegir el mapa de la capital. Cal incloure les diferents possibilitats de transport i el cost que comporta utilitzar-les
- Imatges amb peu d’imatge
- Bibliografia (ha de ser molt petita al final del fulletó)
Procediment alhora de crear un fulletó informatiu:
- Selecció de la informació adequada: Distribuirem els continguts que trobem més irrellevants segons la seva temàtica: situació, oci, cultura, gastronomia, clima... Cada apartat ha d’incloure la informació sintetitzada i orientada a ser entesa correctament per persones que desconeixen l’indret.
- Organització de l’espai: cada tema té un lloc estratègic dins el fulletó, s’ha de respectar la portada i ha d’haver un ordre a mesura que s’obre i es va llegint. Tenir present que les característiques de al regió que criden més l’atenció han de veure’s a simple vista.
- Imatges, colors, forma: Un cop tenim la informació ben distribuïda i sintetitzada hem de donar forma al tríptic. Ha d’estar acompanyat de les imatges més significatives d’Andorra. El color de fons i el color de la lletra també és important per fer atractiu el que es llegeix. És important la mida dels objectes, els títols i la lletra. L’objectiu és fer vistós i agradable a simple vista el tríptic.
- Creativitat i originalitat: Afegir elements, aspectes, o recursos que pugin servir per crear més atracció visual al fulletó.
- Revisió i perfeccionament de la tasca.
Exemple d’un tríptic turístic:
Avaluació de la tasca:
Ítems d’avaluació | Força bé | Suficient | Regular |
Han entès el funcionament dels diferents programes informàtics? | |||
Han cooperat correctament? | |||
S’han ajustat als paràmetres indicats a l’hora de realitzat el tríptic? | |||
Han sintetitzat correctament la informació donada de la regió? | |||
Han aplicat el contingut teòric après? | |||
El tríptic és innovador i creatiu? | |||
Han fet un bon ús del google maps per incloure els plànols? | |||
La ruta o l’itinerari és coherent amb la teoria? Hi ha organització de l’espai a recórrer? | |||
Han tingut en compte les facilitats, el pressupost i els mitjans de transport disponibles en la regió? | |||
L’eslogan és persuasiu? |
ACTIVITAT 4
ACTIVITAT 5
PENDENT JCLIC